Med berättelsen som vapen Vi befinner oss i ett kommunikationskrig där alla kämpar mot alla i kampen om människors tid och uppmärksamhet. Vinnare blir den som etablerar historier som andra vill föra vidare. Per Schlingmann förklarar hur det nya kommunikationslandskapet fungerar, och berättar hur du själv kan bli framgångsrik genom att använda dig av nutidens mest effektiva vapen - berättelsen. Per Schlingmann utkom 2014 med Urban express, skriven tillsammans med Kjell A Nordström. Sagt om boken "Allt detta kan låta både bekant och flummigt, men författaren ger faktiskt åtskilliga konkreta råd också. Boken består av tio korta kapitel, vart och ett inlett med ett "case", det vill säga ett exempel på framgångsrik kommunikation." Östra Småland "Som samtidsdokument är boken utmärkt. I en tid när realitystjärnan Kim Kardashian samlar tio gånger fler Instagramföljare än USA:s president Barack Obama, behövs det någon som förklarar varför. Schlingmanns svar är lika enkelt som deprimerande: i dag är berättelsen och dess karaktärer det centrala. Det faktiska innehållet är däremot av underordnad betydelse."Expressen Kultur
ArbetstitelSå vinner du kommunikationskriget
Standardpris399.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypCD-skiva
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypLjudbok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor
Publiceringsdatum2015-12-29 00:00:00
FörfattarePer Schlingmann
Kort BeskrivningMed berättelsen som vapen Vi befinner oss i ett kommunikationskrig där alla kämpar mot alla i kampen om människors tid och uppmärksamhet. Vinnare blir den som etablerar historier som andra vill föra vidare. Per Schlingmann förklarar hur det nya kommunikationslandskapet fungerar, och berättar hur du själv kan bli framgångsrik genom att använda dig av nutidens mest effektiva vapen - berättelsen.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21