ArbetstitelRubiner & (o)slipade diamanter
Standardpris349.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypInbunden
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor186
Publiceringsdatum2008-01-15 00:00:00
FörfattareMartin Haag, Malin Siwe, LenaKatarina Swanberg & Hans Wigstrand
Kort BeskrivningRubiner och oslipade diamanter
- om kommunikationens betydelse för framgångsrika affärer
Informationsbranschen omsätter årligen 36 mdr kronor i Sverige. Framgångsrik kommunikation är värd sin vikt i guld för affärerna eftersom effekten på aktiekurs, varumärke och organisation av olika händelser i stor utsträckning beror på hur frågorna kommuniceras.
Det finns många böcker om kommunika-tion och informationsstrategi i teorin. Rubiner och oslipade diamanter innehåller kött och blod, människors erfarenheter och tankar.
Titeln hänvisar till Rubinpriset, som tilldelas personer som gjort särskilt framstående insatser i yrket. Därutöver porträtteras ett antal informationschefer
mitt i sin yrkeskarriär samt några som nyss börjat i yrket - oslipade diamanter.
Boken illustreras med några händelser där informationshanteringen varit avgörande för utgången - vid krishantering, fusioner och förvärv, varumärkesbyggande, produktlanseringar, skandaler etc.
Rubiner och oslipade diamanter kan läsas med behållning av såväl personer med branschintresse som av företagsledare och samhällsintresserad allmänhet.
Rubiner och oslipade diamanter är en spännande bok om framgångar och motgångar i svenskt näringsliv och samhälle.
OM FÖRFATTARNA
Martin Haag, civ.ek. och skribent. Han har bl.a. skrivit boken Percy Barnevik, och är i dag senior partner på Halvarsson & Halvarsson som arbetar med finansiell kommunikation.
Malin Siwe, ekonomijournalist och tidigare ledarskribent på DN, skribent på Veckans Affärer, tidningen Metro m.m.
Lena Katarina Swanberg, journalist och författare. Hon har skrivit för bl.a. MånadsJournalen samt flera uppmärksammade böcker, bl.a. Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak och Blod, svett och tårar.
Hans Wigstrand, frilansskribent och författare, som bl.a. skrivit den uppmärksammade boken Dryckesbröder - om familjen Spendrup samt boken 50 år med svensk reklam.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode43