TKT-metoden innehåller dels en teoretisk del, som beskriver forskning och utvecklingsarbetet med metodiken och metoden, och dels en mer praktisk inriktad del, som ger pedagogerna tips och arbetsmetoder i hur de skall stimulera barnen i det dagliga arbetet på förskolan.
Förutom metodik finns kortfattade beskrivningar av vårt språks uppbyggnad, som kan vara till nytta för pedagogen i bedömningen av barns språkliga utveckling.
I del 2 hittar man också information om barns språkutveckling i allmänhet men också när den inte följer våra förväntningar och avviker. Råd och tips till föräldrar finns med, likaså om hur man kan arbeta och stödja flerspråkiga barn.
ArbetstitelTKT-metoden En talkommunikationsträning för barn i förskolae
Standardpris349.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypÖvrigt
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor216
Publiceringsdatum2001-01-20 00:00:00
FörfattareMarianne GutlerLindström
Kort BeskrivningTKT-metoden, som är en talkommunikationsträningsmetod, har vuxit fram under en lång period tillsammans med förskollärare och barn på förskolan. Den är ett effektivt hjälpmedel för pedagoger i förskolan och grundskolans lägre åldrar i arbetet med barns språkliga och kommunikativa utveckling. Boken innehåller många övningstips och förslag på hur man kan arbeta och stödja barnen ur ett helhetsperspektiv och bidra till den språkliga medvetenheten och kommunikationsutvecklingen i talet.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21