På vad sätt kan man stimulera barns lärande genom textil? Textil som pedagogiskt redskap är en handbok som via tydliga instruktioner och illustrationer visar hur man kan arbeta med olika textila tekniker med barn och hur dessa tekniker kan användas som pedagogiskt redskap för att stimulera barns tänkande kring matematisk problemlösning och den tidiga skriv- och läsinlärningen. Författarna vill dela med sig av alla de positiva erfarenheter de haft under årens lopp, att det fungerar att väva samman teoretisk och praktisk förståelse och att barnen då tillägnar sig olika typer av kunskap såsom fakta, färdighet, förtrogenhet och förståelse. Det är framför allt förståelsen som varit i fokus, att få barnen att reflektera över vad de har lärt sig. Kapitlen avhandlar olika textila tekniker
Författarna hoppas att denna bok kan bli användbar och inspirerande för de lärare som insett vikten av att kunna konkretisera lärandet inom matematik, att utveckla barns språk som kommunikationsmedel och att göra det i en verksamhet som också stimulerar lärandet av estetiska värden. Boken riktar sig till lärare i förskola och skola samt studerande vid förskollärar- och lärarutbildningar men kan även läsas av alla som är intresserade av estetiska lärprocesser.
ArbetstitelTextil som pedagogiskt redskap - - för lärande i förskolan, förskoleklass och skolans tidiga år
Standardpris399.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor111
Publiceringsdatum2018-09-28 00:00:00
FörfattareSusanne Björkdahl & Gerd Eldholm
Kort Beskrivning...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode30