Det digitala samhället är här för att stanna och bidrar till förändrade villkor för barns lek och lärande. Lek i dag är ofta en hybrid praktik där digitala och fysiska element sammanflätas, vilket får konsekvenser för deltagande, identitetsskapande och lärande.
Boken diskuterar undervisning i fritidshemmet och didaktiska val i relation till hybrida praktiker. Den erbjuder rika empiriska beskrivningar och teoretiska modeller som kan fungera som stöd i arbetet att utveckla ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digitala processer.
Boken riktar sig till studenter på grundlärarutbildningen med inriktning fritidshem. Den är även lämplig som reflektionsunderlag i arbetslag och som stöd för verksamma lärare som behöver ett vetenskapligt grundat underlag för att utveckla sin undervisningspraktik.
ArbetstitelBarns hybrida lek i fritidshemmet
Standardpris399.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor140
Publiceringsdatum2024-03-12 00:00:00
FörfattareMarina Wernholm
Kort BeskrivningDet digitala samhället är här för att stanna och bidrar till förändrade villkor för barns lek och lärande. Lek i dag är ofta en hybrid praktik där digitala och fysiska element sammanflätas, vilket får konsekvenser för deltagande, identitetsskapande och lärande...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21