"Att gå i huvudpersonens skor" ger en modell för hur lärare kan arbeta med skönlitteratur med fokus på studiet av karaktärer. En viktig del är hur lärarna använder högläsningen till att utveckla elevernas egen läsning. Lucy Calkins och Kathleen Tolan visar också på hur man med hjälp av formativ bedömning och vägledande samtal kan stödja det enskilda barnet så att hen kan gå vidare och läsa alltmer komplexa texter.
?Målet för undervisningen i denna första del är att hjälpa barnen in i berättelsens värld, att leva med karaktärerna, att känna med dem och oroas med dem. Det handlar med andra ord om en estetisk läsning, med Louise Rosenblatts terminologi.
?Denna bok följs upp av ytterligare en del, Att gå i huvudpersonens skor del II, som handlar om närläsning och om hur man skapar teorier om karaktärerna i en bok, en efferent läsning.
Lucy Calkins förestår The Reading and Writing Project vid Teachers College vid Columbia University i New York. Under mer än 30 år har hon och hennes tankesmedja utvecklat arbetet med läsning och skrivning bland New Yorks lärare, men även bland lärare över hela USA.
?Kathleen Tolan arbetar vid samma institut. Hon har under många år lett utvecklingsarbetet med läsning. Nu arbetar hon med att undervisa läsutvecklare, rektorer och administratörer, i synnerhet tillsammans med personal i skolorna i Södra Bronx, Harlem och Scarsdale. Hon har också en ledande roll i institutets sommarkurser i läs- och skrivutveckling.
ArbetstitelAtt gå i huvudpersonens skor Del 1 Föreställningsvärldar, förutsägelser och inferenser
Standardpris279.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor157
Publiceringsdatum2015-10-23 00:00:00
FörfattareLucy Calkins & Kathleen Tolan
Kort Beskrivning"Att gå i huvudpersonens skor" ger en modell för hur lärare kan arbeta med skönlitteratur med fokus på studiet av karaktärer. En viktig del är hur lärarna använder högläsningen till att utveckla elevernas egen läsning. Lucy Calkins och Kathleen Tolan visar också på hur man med hjälp av formativ bedömning och vägledande samtal kan stödja det enskilda barnet så att hen kan gå vidare och läsa alltmer komplexa texter.
?Målet för undervisningen i denna första del är att hjälpa barnen in i berättelsens värld, att leva med karaktärerna, att känna med dem och oroas med dem. Det handlar med andra ord om en estetisk läsning, med Louise Rosenblatts terminologi.
?Denna bok följs upp av ytterligare en del, Att gå i huvudpersonens skor del II, som handlar om närläsning och om hur man skapar teorier om karaktärerna i en bok, en efferent läsning.
Lucy Calkins förestår The Reading and Writing Project vid Teachers College vid Columbia University i New York. Under mer än 30 år har hon och hennes tankesmedja utvecklat arbetet med läsning och skrivning bland New Yorks lärare, men även bland lärare över hela USA.
?Kathleen Tolan arbetar vid samma institut. Hon har under många år lett utvecklingsarbetet med läsning. Nu arbetar hon med att undervisa läsutvecklare, rektorer och administratörer, i synnerhet tillsammans med personal i skolorna i Södra Bronx, Harlem och Scarsdale. Hon har också en ledande roll i institutets sommarkurser i läs- och skrivutveckling.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21