Co-Creative Selling, ett nytt sätt för kunder och säljare att skapa affärer
Co-Creative selling är en introduktion inte bara till lösningsförsäljning utan också till säljmetoder inspirerade av hur ”Ipad-generationen” kommunicerar, hur Burning Man rörelsen skapar tusentals motiverade människor och hur vi kan effektivisera sälj- och expertteam genom att fokusera på affärer som kan vinnas.
Boken är laddad med tips, stories och erfarenheter som kan användas direkt.
Säljprocessen är inte linjär längre, kunderna gör många saker på egen hand i sin köpprocess. Säljare
kan inte längre styra säljprocessen själva. Säljstegen kan ske ”huller om buller”.
Att sociala nätverk som LinkedIn, Facebook och Twitter har påverkat hur vi gör affärer är knappast något nytt. Inte heller att en Googlesökning på ”affärssystem” ger hundratals relevanta
träffar. Kundernas köpbeteende har ändrats: de hittar det de behöver
på nätet och när de tar tid till att träffa säljare menade de allvar.
De vill ha idéer, hjälp att utveckla sina organisationer. För att lyckas i ”internetåldern” måste säljare kunna behärska sociala nätverk, bygga sina smarta idéer på dem och kunna framföra sin ”executive story” på några minuter. Vissa säljtekniker är helt nya sätt att lotsa kunden igenom sin köpprocess, andra är klassiska Solution Selling metoder, använda av framgångsrika bolag som IBM i åratal. Det är kombinationen som är ny och utmanande.
Jens Edgren har besökt Burning Man för att få inspiration till skapande och kommunikation för att hitta de nya sätt som Google, Apple mfl fungerar.
ArbetstitelCo-creative selling
Standardpris399.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie5
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor160
Publiceringsdatum2016-12-02 00:00:00
FörfattareJens Edgren
Kort BeskrivningCo-Creative Selling, ett nytt sätt för kunder och säljare att skapa affärer
Co-Creative selling är en introduktion inte bara till lösningsförsäljning utan också till säljmetoder inspirerade av hur ”Ipad-generationen” kommunicerar, hur Burning Man rörelsen skapar tusentals motiverade människor och hur vi kan effektivisera sälj- och expertteam genom att fokusera på affärer som kan vinnas.
Boken är laddad med tips, stories och erfarenheter som kan användas direkt.
Säljprocessen är inte linjär längre, kunderna gör många saker på egen hand i sin köpprocess. Säljare
kan inte längre styra säljprocessen själva. Säljstegen kan ske ”huller om buller”.
Att sociala nätverk som LinkedIn, Facebook och Twitter har påverkat hur vi gör affärer är knappast något nytt. Inte heller att en Googlesökning på ”affärssystem” ger hundratals relevanta
träffar. Kundernas köpbeteende har ändrats: de hittar det de behöver
på nätet och när de tar tid till att träffa säljare menade de allvar.
De vill ha idéer, hjälp att utveckla sina organisationer. För att lyckas i ”internetåldern” måste säljare kunna behärska sociala nätverk, bygga sina smarta idéer på dem och kunna framföra sin ”executive story” på några minuter. Vissa säljtekniker är helt nya sätt att lotsa kunden igenom sin köpprocess, andra är klassiska Solution Selling metoder, använda av framgångsrika bolag som IBM i åratal. Det är kombinationen som är ny och utmanande.
Jens Edgren har besökt Burning Man för att få inspiration till skapande och kommunikation för att hitta de nya sätt som Google, Apple mfl fungerar.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21