Det här är en bok om läkemedelsreklamens historia. Bered dig på en odyssé genom hopp, förtvivlan, lurendrejeri, knark och sprit. Allt gjort i hälsans eller ohälsans namn, lite beroende på hur man ser det.
”Läkemedelsreklam, på gott och ont” är en produktion av Relevans, en reklam- och kommunikationsbyrå med inriktning mot läkemedel och hälsa. Läs mer på www.relevans.net.
ArbetstitelLäkemedelsreklam, på gott och ont
Standardpris399.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypInbunden
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor156
Publiceringsdatum2013-12-01 00:00:00
FörfattareLars Joelson
Kort BeskrivningEn av de mest sålda så kallade patentmedicinerna var franska Vin Mariani, ett bordeauxvin spetsat med kokain. Både drottning Victoria av Storbritannien och påven Leo XIII drack det med glädje för att stärka kropp och hjärna, återskapa hälsa och vitalitet.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21